EL CINEMA DE LA SETMANA
La imatge permanent
SALA ZAZIE: Dia 7 (20.15h); Dia 8 (21.30h).
Títol original: La imatge permanent. Director: Laura Ferrés. Guió: Laura Ferrés, Carlos Vermut, Ulises Porra. Intèrprets: María Luengo, Rosario Ortega i Saraida Llamas. Qualificació: No recomanada per a menors de 7 anys. Durada: 94 minuts. Idioma: Original en català. Any: 2023. País: Espanya.
Al sud rural d’Espanya, l’Antonia, una mare adolescent, desapareix enmig de la nit. Cinquanta anys més tard i molt més al nord, la Carmen, una directora de càsting introvertida, ha de trobar persones que expliquin els seus records després de canviar de ciutat. Durant la seva cerca, coneix l’Antonia, una dona impulsiva que envaeix la solitud de la Carmen.
La contadora de películas
SALA ZAZIE: Dia 8 (19h); Dia 9 (20h); Dia 10 (19h); Dia 13 (20h).
Títol original: La contadora de películas. Director: Lone Scherfig. Guió: Rafa Russo, Walter Salles, Isabel Coixet. Intèrprets: Bérénice Bejo, Antonio de la Torre, Daniel Brühl, Sara Becker i Alondra Valenzuela. Qualificació: No recomanada per a menors de 12 anys. Durada: 116 minuts. Idioma: Original en castellà. Any: 2023. País: Espanya.
Anys 60, desert d'Atacama, Xile. María Magnolia és una dona que malgrat viure sota difícils condicions, intenta transmetre a la seva filla, María Margarita, la seva passió per l'art. María Margarita té un do molt especial: una habilitat excepcional per narrar pel·lícules que ha vist. El seu talent i passió aviat s'estenen més enllà del seu entorn i la seva família humil, per arribar a tota la comunitat.
Wish: el poder dels desitjos
CINEMA KUBRICK:
En català: Dia 7 (18h); Dia 9 (18h); Dia 10 (11.30h).
En castellà: Dia 8 (11.30h); Dia 13 (17.30h).
Títol original: Wish. Director: Chris Buck, Fawn Veerasunthorn. Guió: Jennifer Lee, Allison Moore. Gènere: Animació. Qualificació: Apta per a tots els públics. Durada: 95 minuts. Idioma: Doblada al català / Doblada al castellà. Any: 2023. País: Estats Units.
Al regne màgic de Rosas, la petita Asha somnia tenir la seva pròpia estrella i, contra tot pronòstic, el seu desig es fa realitat quan un estel anomenat Star baixa del firmament. Juntes, Asha i Star s'enfronten al poderós sobirà de Rosas, demostrant que, quan la voluntat d'una persona valenta s'uneix a la màgia de les estrelles, poden passar coses meravelloses.
El mestre que va prometre el mar
CINEMA KUBRICK: Dia 8 (17.45h); Dia 10 (17.30h i 19.45h); Dia 13 (19.30h).
Títol original: El maestro que prometió el mar. Director: Patricia Font. Guió: Albert Val. Intèrprets: Enric Auquer, Laia Costa i Luisa Gavasa. Qualificació: No recomanada per a menors de 12 anys. Durada: 105 minuts. Idioma: Original en castellà i català. Any: 2023. País: Espanya.
Ariadna descobreix que el seu avi busca des de fa temps les restes del seu pare, desaparegut a la Guerra Civil. Decidida a ajudar-lo, viatja a Burgos, on estan exhumant una fossa comuna. Allà, coneixerà la història d’Antoni Benaiges, un jove mestre de Tarragona que abans de la guerra fou professor del seu avi. Mitjançant un innovador mètode pedagògic Antoni va inspirar els seus alumnes i els va prometre portar-los a veure el mar.
El señor de los anillos: La comunidad del anillo (Versión extendida)
CINEMA KUBRICK: Dia 7 (20h).
Director: Peter Jackson. Guió: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson. Intèrprets: Elijah Wood, Ian McKellen, Liv Tyler, Viggo Mortensen, Sean Astin, Cate Blanchett, John Rhys-Davies, Billy Boyd, Dominic Monaghan, Orlando Bloom, Christopher Lee, Hugo Weaving, Sean Bean, Ian Holm i Andy Serkis. Qualificació: No recomanada per a menors de 12 anys. Durada: 208 minuts. Idioma: Doblada al castellà. Any: 2001. País: Nova Zelanda.
El jove i tímid hòbbit Frodo Bolsón hereta l'Anell Únic, un instrument de poder que permetria a Sàuron, el Senyor Fosc, regnar a la Terra Mitjana i convertir en esclaus els seus habitants. Frodo, amb l'ajuda d'una Companyia formada per hobbits, homes, un mag, un nan i un elf, té la missió de portar l'Anell fins a la Muntanya del Destí, lloc on va ser forjat, i destruir-lo per sempre.
El señor de los anillos: Las dos torres (Versión extendida)
CINEMA KUBRICK: Dia 8 (20h).
Títol original: The Lord of the Rings: The Two Towers. Director: Peter Jackson. Guió: Fran Walsh, Philippa Boyens, Stephen Sinclair, Peter Jackson. Intèrprets: Elijah Wood, Ian McKellen, Liv Tyler, Viggo Mortensen, Sean Astin, Cate Blanchett, John Rhys-Davies, Bernard Hill, Christopher Lee, Billy Boyd, Dominic Monaghan, Orlando Bloom, Hugo Weaving, Miranda Otto, David Wenham, Brad Dourif, Karl Urban i Andy Serkis. Qualificació: No recomanada per a menors de 12 anys. Durada: 223 minuts. Idioma: Doblada al castellà. Any: 2002. País: Nova Zelanda.
La primera part del viatge de Frodo i el seu grup ha acabat per separar-los. Frodo i Sam es dirigeixen cap a Mórdor amb l’anell, però els segueix un sinistre personatge anomenat Gòl·lum. Mentrestant, Àragorn, l’elf Légolas i el nan Guimli lluiten contra els orcs i intenten rescatar els hòbbits Merry i Pippin. Sàuron prepara els seus exèrcits per dominar la Terra Mitjana i aconseguir l’anell abans que sigui destruït.
El señor de los anillos: El retorno del rey (Versión extendida)
CINEMA KUBRICK: Dia 9 (20h).
Títol original: The Lord of the Rings: The Return of the King. Director: Peter Jackson. Guió: Fran Walsh, Philippa Boyens, Peter Jackson. Intèrprets: Elijah Wood, Ian McKellen, Liv Tyler, Viggo Mortensen, Sean Astin, Cate Blanchett, John Rhys-Davies, Bernard Hill, Billy Boyd, Dominic Monaghan, Orlando Bloom, Hugo Weaving, Miranda Otto, David Wenham, Karl Urban, John Noble, Andy Serkis, Ian Holm i Sean Bean. Qualificació: No recomanada per a menors de 12 anys. Durada: 252 minuts. Idioma: Doblada al castellà. Any: 2003. País: Nova Zelanda.
Les forces de Sàruman han estat destruïdes, i Àragorn, Gàndalf, Légolas i Guimli es troben a Góndor, l’últim reducte dels homes. Sàuron es disposa a llençar un atac brutal contra aquesta ciutat. Mentrestant, Frodo i Sam continuen el seu camí cap a la Muntanya del Destí, amb l’ajuda de Gòl·lum, una criatura que va guardar l’anell durant molt de temps i que podria trair-los.
Un cel de plom
Auditori de l'Espai Cultural Fòrum Berger : Dia 10 (18h).
Títol original: Un cel de plom. Director: Miquel Romans. Guió: Miquel Romans, Lydia Zimmermann. Gènere: Drama. Intèrprets: Nausicaa Bonnín, Raquel Lascar, Roger Batalla. Any: 2023. Durada: 100 minuts. País: Espanya.
L'any 1945, Neus Català, jove republicana feminista, torna a França després d'haver estat empresonada per l'exèrcit alemany. Mentre recupera la seva vida, rememora els fets viscuts, quan amb un grup de dones va sabotejar la fàbrica de producció de bales on els nazis les feien treballar. La veritable resistència de la Neus Català tot just acaba de començar: la lluita per la memòria.